Podcast „jak uczyć futbolu”
E119
System 1-3-5-2. Rozmowa z Marcinem Dorną i Robertem Podolińskim
E119
Jak Uczyć Futbolu
Czasami na antenie radiowej trudno przekazać nam wszystkie szkoleniowe niuanse, o których dyskutujemy z gośćmi „Jak Uczyć Futbolu”. Trenerzy Marcin Dorna i Robert Podoliński w najnowszym odcinku naszego podcastu dali jednak radę.
Dorna w ostatnim czasie koordynował projekt suplementu do Narodowego Modelu Gry PZPN, pod tytułem „System 1-3-5-2”. Publikacja wydana została pod koniec poprzedniego roku. Podoliński z kolei wspomniany system wdrażał w praktyce już przed dziewięcioma laty – w Dolcanie Ząbki i Cracovii.
Jakie są wady i zalety systemu 1-3-5-2? Jak można zestawić go z innymi ustawieniami? Na co należy zwrócić największą uwagę?
Schematy, narzędzia, zasady i sposoby działania. Jak nauczać poszczególnych zachowań? W jaki sposób nad wprowadzeniem ww. systemu pracować na treningach?
Zadaliśmy kilkanaście pytań od naszych słuchaczy, uzupełniliśmy je swoimi przemyśleniami po lekturze NMG i wyszła… taktyczna uczta. Której po prostu nie warto przegapić!
Główne wątki tego odcinka
- - Skąd u trenera Podolińskiego pomysł na wprowadzanie systemu 1-3-5-2?
- - Dlaczego warto grać systemem 1-3-5-2?
- - Jakie są zalety systemu 1-3-5-2?
- - Czy system 1-3-5-2 prowokuje do zachowań bardziej wertykalnych niż horyzontalnych?
- - Czym jest system 1-3-5-2 i do kogo jest skierowany?
- - W jaki sposób wdrażać system 1-3-5-2 w zespołach seniorskich i juniorskich?
- - Kiedy (i czy w ogóle) wahadłowy ma atakować bocznego obrońcę rywala w systemie z czwórką obrońców?
- - W jaki sposób reagować na zachowania drużyny przeciwnej?
- - Czy w obronie średniej w systemie 1-3-5-2 lepszym rozwiązaniem nie jest odpadnięcie do linii obrony zawodnika nr 4?
- - Który zawodnik odpowiedzialny jest za wrzuty z autu w systemie 1-3-5-2?
- - Jak nauczać ruchów przeciwstawnych oraz rotacji zawodników?
- - Czy rotacje wprowadzają w szeregach przeciwników największe zamieszanie?
- - Którzy zawodnicy są kluczowi w systemie 1-3-5-2?
- - Jakie zespoły warto oglądać pod kątem analizy systemu 1-3-5-2?
- - Detale taktyczne, które charakteryzują system 1-3-5-2
- - Czy forma wyizolowana w treningu jest istotnym elementem we wdrażaniu zachowań taktycznych?
- - Jak etapowo podejść do nauki gry w systemie 1-3-5-2?
- - W jaki sposób wyprowadzać atak szybki, w momencie kiedy bronimy w strefie niskiej w pięciu obrońców?
- - Czy w piłce 7-osobowej nie byłoby lepiej grać w systemie 1-3-1-2 (jako przygotowanie do systemu 1-3-5-2)?
- - Jak oszacować odległości między zawodnikami?
- - Czy PZPN prowadzi statystyki związane z czytelnictwem suplementów do Narodowego Modelu Gry?
- - Kilka rad od trenerów dla słuchaczy JUF, którzy chcieliby zacząć pracować w systemie 1-3-5-2
- - Jedno zdanie od gości do słuchaczy JUF
Linki do stron i artykułów, o których mówiliśmy w tym odcinku podcastu
Nasz facebookowy profil – facebook.com/EkstraTrener
Sklep EkstraTrener.pl – ekstratrener.pl/sklep
Szkoła Trenerów Online – ekstratrener.pl/sto
Książka „Odwrócona piramida. Historia taktyki piłkarskiej”
Narodowy Model Gry PZPN. System 1-3-5-2
Jak Uczyć Futbolu 067 – podcast z Mariuszem Rumakiem – ekstratrener.pl/067
Jak Uczyć Futbolu 083 – podcast z Marcinem Dorną i Przemysławem Małeckim – ekstratrener.pl/083
TOP5 książek polecanych przez gości odcinka
Prezent
Posłuchaj także
E183
Jak uczyć futbolu
12 marca 2023
E2
Jak uczyć futbolu
12 marca 2023


