Podcast „jak uczyć futbolu”
E172
Budowanie gry w systemie 1-3-4-3. Rozmowa z Marcinem Salamonem
E172
Jak Uczyć Futbolu
Dawno nie praktykowaliśmy takiej formy dyskusji, ale mając świadomość, że nasz gość dokładnie wie, jak w danym momencie poruszać się po boisku powinni jego podopieczni – wykorzystaliśmy go do nagrania 172. odcinka „Jak Uczyć Futbolu”.
Z Marcinem Salamonem, trenerem głównym odpowiedzialnym za program szkolenia w Akademii Rakowa Częstochowa, porozmawialiśmy o budowaniu gry w systemie 1-3-4-3. Zabawiliśmy się piłkarskie szachy, a na potrzebę chwili spróbowaliśmy pressingu w układach 1-4-3-3 i 1-4-4-2.
Salamon pod okiem Marka Śledzia wychował się w Akademii Lecha Poznań, później funkcjonował również m.in. w Akademii Miedzi Legnica, Akademii Kreatywnego Futbolu Poznań czy sztabach młodzieżowych reprezentacji Polski (U16 oraz U17). Od kwietnia 2021 roku pracuje pod Jasną Górą.
Jakie warianty budowania gry przewiduje model Rakowa? Co z boiska odczytywać powinni zawodnicy z Częstochowy?
Salamon poza wątkami taktycznymi poruszył również kilka ciekawych tematów: opowiedział o przepisach, które jego zdaniem powinny się w piłce młodzieżowej zmienić, a także zmianach, które w Rakowie nastąpiły po odejściu dyrektora Śledzia.
PS Do odsłuchu tego odcinka potrzebna jest niewątpliwie bogata wyobraźnia… na szczęście mamy świadomość, że naszym słuchaczom jej nie brakuje ?
Główne wątki tego odcinka
- - Czy Akademia Rakowa Częstochowa zmieniła system gry z 1-4-3-3 na 1-3-4-3?
- - Kilka słów o sobie – Marcin Salamon
- - Dyrektor czy trener? Do jakiej roli Marcinowi Salamonowi jest bliżej?
- - Co zmieniło się w akademii po odejściu dyrektora Marka Śledzia?
- - W jakich organizacjach strukturalnych grają zespoły Rakowa Częstochowa?
- - Dlaczego temat otwarcia gry można zamknąć w 30 sekund?
- - Co jest celem głównym otwarcia gry?
- - Jakie okoliczności muszą nastąpić, by drużyny Akademii Rakowa otwierały grę podaniem długim?
- - Kiedy można zastosować otwarcie gry do strefy trzeciej?
- - Czy gra długim podaniem przy otwarciu gry cechuje słabsze zespoły?
- - Jak nauczać zawodników kiedy używać podań krótkich i długich?
- - Definicja budowania gry
- - Jak wygląda numeracja zawodników na określonych pozycjach w Akademii Rakowa?
- - W jaki sposób otwierają grę w Częstochowie?
- - Jak zachowują się wtedy, ustawiają, wahadła?
- - Jak ważne jest przewidywanie i rola wahadłowych? Kilka sposobów otwarcia i budowania gry
- - Czy trener Salamon nie obawia się, że przeciwnicy odsłuchają podcastu i dowiedzą się jaki plan na mecz ma Akademia Rakowa?
- - W jaki sposób rywale Rakowa reagują na taki styl otwierania i budowania gry?
- - Kilka słów o fazie otwarcia gry w systemie 1-4-4-2
- - Jak nauczać wariantów otwarcia oraz budowania gry?
- - Czy aktualny poziom szkolenia zawodników w akademii jest zadowalający?
- - „Slajdy i papier przyjmą wszystko” – czy omawiane warianty były przetestowane w praktyce?
- - Kilka słów o prezencie dla słuchaczy JUF
- - Jak wygląda współpraca pierwszego zespołu z drużynami akademii?
- - Czy ligi centralne są w stanie przygotować zawodnika na poziom Ekstraklasy?
- - Gdzie trener Salamon zdobywał wiedzę?
- - Czego nauczyły go trudne momenty w życiu?
- - Jedna mała rzecz, która czyni dużą różnicę w treningu
- - TOP5 książek
- - Jakie przepisy w piłce młodzieżowej zmieniłby trener Salamon?
- - Jedno zdanie od gościa dla słuchaczy JUF
Linki do stron i artykułów, o których mówiliśmy w tym odcinku podcastu
Nasz facebookowy profil – facebook.com/EkstraTrener
Sklep EkstraTrener.pl – ekstratrener.pl/sklep
Studia podyplomowe „Rozumienie Gry” – rozumieniegry.pl
Jak Uczyć Futbolu 017 – podcast z Markiem Śledziem – ekstratrener.pl/017
Jak Uczyć Futbolu 052 – podcast z Maciejem Szeligą – ekstratrener.pl/052
Akademia Weszło Junior 14: Filip Raczkowski
„Czasem należy jeść małą łyżeczką, iść krok po kroku do celu” – wywiad z Salamonem na junior.weszlo.com
TOP5 książek polecanych przez gości odcinka
Prezent
Posłuchaj także
E183
Jak uczyć futbolu
12 marca 2023
E2
Jak uczyć futbolu
12 marca 2023


